Lato to pora roku obfita w różnorodne warzywa i owoce. W tym czasie są one łatwo dostępne i tanie, więc warto z tego skorzystać i pamiętać o obowiązkowych 5 porcjach dziennie. Ponieważ nasz organizm nie potrafi magazynować witamin, ważne jest aby dostarczać je regularnie w porcji warzyw czy owoców.

W tym zestawieniu przygotowaliśmy najsmaczniejsze polskie owoce, z których przygotujesz zarówno pyszną sałatkę jak i sycący koktajl.

 

Jabłka

Są to najłatwiej dostępne polskie owoce. Posiadają wiele odmian, więc na pewno każdy znajdzie smak dla siebie. Jabłka są bogate w żelazo, magnez, miedź, krzem, cynk, potas. Zawierają także sporo witaminy C. Warto po umyciu jeść je razem ze skórką, ponieważ bezpośrednio pod nią znajduje się wiele cennych składników.

 

Truskawki

Sezon na nie trwa krótko, dlatego warto się nimi wtedy nacieszyć. Truskawki są źródłem witaminy C, witaminy A oraz witamin z grupy B: B1, B2, B3, czyli PP oraz kwasu foliowego. Owoce te nazywane są także źródłem młodości, ponieważ pozwalają zwalczyć wolne rodniki, które powodują starzenie się skóry.

 

Jagody i borówki

Przede wszystkim zawierają antocyjany, które chronią oczy przed szkodliwym działaniem promieni UV. Jagody  i borówki ponadto zawierają pierwiastki mineralne, zwłaszcza selen, cynk, miedź i mangan, oraz wiele witamin takich jak witamina A, witamina B, witamina C, witamina E oraz PP.

 

Maliny

Cenione przez dietetyków, cenne źródło przeciwutleniaczy, witaminy C oraz błonnika. Maliny pomagają w oczyszczeniu organizmu z toksyn. Świetnie nadają się do przetworów i deserów owocowych.

 

Śliwki

Zawierają dużo pektyn, poprawiają apetyt i działają korzystnie na trawienie. Dodatkowo chronią przed wolnymi rodnikami. Śliwki mają sporo witamin z grupy B, zawierają także witaminy C, A oraz E. Suszone śliwki są bogatsze pod względem wartości odżywczych, jednak zawierają też więcej kalorii.

Lato to pora roku obfita w różnorodne warzywa i owoce. W tym czasie są one łatwo dostępne i tanie, więc warto z tego skorzystać i pamiętać o obowiązkowych 5 porcjach dziennie. Ponieważ nasz organizm nie potrafi magazynować witamin, ważne jest aby dostarczać je regularnie w porcji warzyw czy owoców.

W tym zestawieniu przygotowaliśmy najsmaczniejsze polskie owoce, z których przygotujesz zarówno pyszną sałatkę jak i sycący koktajl.

 

Jabłka

Są to najłatwiej dostępne polskie owoce. Posiadają wiele odmian, więc na pewno każdy znajdzie smak dla siebie. Jabłka są bogate w żelazo, magnez, miedź, krzem, cynk, potas. Zawierają także sporo witaminy C. Warto po umyciu jeść je razem ze skórką, ponieważ bezpośrednio pod nią znajduje się wiele cennych składników.

 

Truskawki

Sezon na nie trwa krótko, dlatego warto się nimi wtedy nacieszyć. Truskawki są źródłem witaminy C, witaminy A oraz witamin z grupy B: B1, B2, B3, czyli PP oraz kwasu foliowego. Nazywane są także źródłem młodości, ponieważ pozwalają zwalczyć wolne rodniki, które powodują starzenie się skóry.

 

Jagody i borówki

Przede wszystkim zawierają antocyjany, które chronią oczy przed szkodliwym działaniem promieni UV. Jagody  i borówki ponadto zawierają pierwiastki mineralne, zwłaszcza selen, cynk, miedź i mangan, oraz wiele witamin takich jak witamina A, witamina B, witamina C, witamina E oraz PP.

 

Maliny

Cenione przez dietetyków, cenne źródło przeciwutleniaczy, witaminy C oraz błonnika. Maliny pomagają w oczyszczeniu organizmu z toksyn. Świetnie nadają się do przetworów i deserów.

 

Śliwki

Zawierają dużo pektyn, poprawiają apetyt i działają korzystnie na trawienie. Dodatkowo chronią przed wolnymi rodnikami. Śliwki mają sporo witamin z grupy B, zawierają także witaminy C, A oraz E. Suszone śliwki są bogatsze pod względem wartości odżywczych, jednak zawierają też więcej kalorii.