Czy picie kawy powoduje niedobory Magnezu? Cztery ciekawostki o Magnezie... 0

Magnez jest niezbędnym składnikiem naszej diety - to nie ulega żadnej wątpliwości. Już nawet niewielkie niedobory tego pierwiastka mogą niekorzystnie odbić się na funkcjonowaniu naszego organizmu, upośledzając formę psychofizyczną i zwiększając ryzyko występowania różnych zaburzeń i chorób. Warto więc przyjrzeć się roli jaką magnez pełni w naszym organizmie, a przede wszystkim poznać skuteczne sposoby na to by pokryć zwiększone zapotrzebowanie oraz w pełni wykorzystać jego potencjał. 

Warto również poznać kilka ciekawostek na temat magnezu, które nie dla wszystkich są oczywiste:

Magnez poprawia jakość snu

Jeśli masz problemy z zasypianiem, często budzisz się w nocy, a rano wstajesz niewyspany, możesz spróbować przyjąć dodatkową porcję magnezu przed snem w ilości 200 – 300mg. Nie tylko relacje praktyków, ale również badania naukowe wskazują, że taki zabieg może być korzystny, a pozytywny efekt nierzadko obserwowany już po pierwszej dawce.

Niedobory magnezu dotyczą najczęściej…

Niedobory magnezu mogą stanowić istotny problem w przypadku niewłaściwie prowadzonej cukrzycy, w chorobach którym towarzyszą wymioty i/lub biegunki, a także przy stosowaniu leków diuretycznych. Zwiększone zapotrzebowanie na magnez dotyczyć może osoby stosujące silne substancje pobudzające, a także aktywnych fizycznie sportowców obciążonych dużym wysiłkiem.

Najlepsze źródła magnezu to…

Cennym źródłem magnezu są m.in. migdały (270mg w 100g), pestki dyni (168mg w 100g), orzechy włoskie (100mg w 100g), pełnoziarniste produkty zbożowe takie jak kasza gryczana (218mg w 100g), ryż brązowy  i kasza jaglana (110 i 100mg w 100g), a także kakao (420mg w 100g), siemię lniane (291mg w 100g), sezam 377mg w 100g). Sporych ilości tego pierwiastka dostarczają również owoce i warzywa oraz wysoko zmineralizowane wody pitne.

Umiarkowane picie kawy nie zwiększa strat magnezu

Regularne, umiarkowane spożycie kawy (1 – 3 filiżanki w ciągu dnia) i innych napojów kofeinowych nie musi wiązać się ze zwiększoną utratą magnezu, tak przynajmniej sugerują wyniki badań. Nadmierna konsumpcja kofeiny może jednak okazać się w tym względzie niekorzystna, dlatego warto zachować zdrowy rozsądek.

Jednakże w przypadku przyjmowania większych ilości kofeiny oraz w czasie wzmożonego wysiłku fizycznego i psychicznego. Warto uzupełnić niedobory magnezu, sięgnąjąc do swojej Apteczki Zdrowia po sprawdzony Magnez.

Ekspert Vitatabs.pl

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl